Sörreklámok
A német sörreklámot arról lehet megismerni, hogy a képi világa a természetre hajaz. Gyönyörű képekkel, és kellemes szöveggel próbál megnyerni egy pofa sörre. Például a Gösser:
Felkutattuk a természet egyedi kincseit: a kristálytiszta forrásvizet, a legnemesebb komlót, és az aranysárga árpát... hogy meszülethessen ez az aranysárga kincs.
A magyar sörrreklám viszont a tahóságról és az ivásról szól. Képi világában felfedezhető a proli, akinek tök mindegy, hogy mit iszik, csak jó részeg legyen tőle és olcsó legyen. Például a Borsodi:
Mióta a Borsodi új üvegben van, mindig egyetértünk a haverokkal; ja, ja; jobb a műsor a tévében... szebb üveg (erre azért nem vennék mérget, úgy néz ki, mint egy aknagránát) egy szebb világért.
Ezeknél még a cseh Kozel (...akihez legjobban ragaszkodott a sörfőzők széke...) vagy a Pilsner Urquell (...az eredeti pilseni...) is sokkal elegánsabb.
Minden reklámnak van célcsoportja. Én mondjuk nem iszom sört, de ha innék, biztos, hogy a reklámok alapján sose választanék magyar sört.