2006. máj 21.

Sörreklámok

írta: Mark yhennon
Sörreklámok

Minden reklámnak van célcsoportja. Én mondjuk nem iszom sört, de ha innék, biztos, hogy a reklámok alapján sose választanék magyar sört.

 

A német sörreklámot arról lehet megismerni, hogy a képi világa a természetre hajaz. Gyönyörű képekkel, és kellemes szöveggel próbál megnyerni egy pofa sörre. Például a Gösser:

 

Felkutattuk a természet egyedi kincseit: a kristálytiszta forrásvizet, a legnemesebb komlót, és az aranysárga árpát... hogy meszülethessen ez az aranysárga kincs.

 

A magyar sörrreklám viszont  a tahóságról és az ivásról szól. Képi világában felfedezhető a proli, akinek tök mindegy, hogy mit iszik, csak jó részeg legyen tőle és olcsó legyen. Például a Borsodi:

 

Mióta a Borsodi új üvegben van, mindig egyetértünk a haverokkal; ja, ja; jobb a műsor a tévében... szebb üveg  (erre azért nem vennék mérget, úgy néz ki, mint egy aknagránát) egy szebb világért.

 

Ezeknél még a cseh Kozel (...akihez legjobban ragaszkodott a sörfőzők széke...) vagy a Pilsner Urquell (...az eredeti pilseni...) is sokkal elegánsabb.

 

Minden reklámnak van célcsoportja. Én mondjuk nem iszom sört, de ha innék, biztos, hogy a reklámok alapján sose választanék magyar sört.

Szólj hozzá

sör