2010. jan 09.

Járat-optimalizálás

írta: Mark yhennon
Járat-optimalizálás

Valljuk be őszintén, a budapesti tömegközlekedésre ráfér egy alapos reform. Mindenki dobálózik össze-vissza mindenféle lózungokkal,de érdemi előrelépés alig történik. Ezért felvázoltam néhány elképzelésemet az alább található térképre, amelyekkel (legalábbis a tapasztalataim alapján úgy vélem) hatékonyabbá, olcsóbbá és funkcionálisabbá lehetne tenni a BKV járatait.

 



Hangsúlyozni szeretném, hogy különös gondot fordítottam arra, hogy ez a reformáció a lehető legkevesebb pénzbe kerüljön, és a lehető legnagyobb hasznot hajtsa, így a változtatások leginkább a már meglévő infrastruktúrára épülnek!

Íme a térkép, alatta pedig az egyes vonalmódosítások leírása (nagyításhoz kattints rá).



Szentendrei HÉV: ez a vonal kevés átépítéssel bevezethető a 2-es metró vonalára.
2-es metró: meghosszabbítva a Kelenföldi pályaudvarig (esetleg egy további megálló beiktatásával), ezzel együtt a teljes Déli pályaudvar felszámolása.
17-es, 2-es villamos és csepeli HÉV: a három vonal összefüggővé tétele, így a csepeli HÉV helyett is villamos járna átszállás nélkül Óbudáig. Ez feltételezi, hogy erre a vonalra is olyan villamos kerül forgalomba állításra, amely méltó módon helyettesíti a HÉV-et (magyarul: valószínűleg új villamosok beszerzése szükséges).
1-es villamos: a vonal kiépítése a Kelenföldi pályaudvarig, ezzel megszűnik a 103-as busz, a felszabaduló korszerű autóbuszok más vonalra tehetők. Ugyanakkor itt is elkelne legalább Combino szintű villamosok üzemeltetése, mert a Déli pályaudvar megszüntetésével a Kelenföldi pályaudvar válna fogadó és indító állomássá, és az érkező, továbbutazó utasok számára reprezentatív jellegű lenne.
Gödöllői HÉV: a vonal meghosszabbítsa a Keleti pályaudvarig, ahol a pályaudvarra érkeznek a vonatok. Némi átépítést igényel a 2-es metró alagútja.
24-es villamos: A Keleti pályaudvarról indul, de nem a Vágóhídon van a végállomása, hanem onnan a 23-as busz vonalát követve Pesterzsébetre közlekedik. Ezzel felszabadulna a 23-as vonalon járó autóbuszok. Ez a ráckevei HÉV útvonalának kisebb módosítása miatt is szükséges lenne.
Ráckevei HÉV: a vonal meghosszabbítása a már létező, és párhuzamosan futó vasúti sínekre vezetéssel a Keleti pályaudvarig és/vagy (inkább és) a Kelenföldi pályaudvarig. Ezzel a Soroksári útról eltűnik a HÉV, helyette járna a24-es villamos.
3-as metró: Ahhoz, hogy a hozzánk érkező látogató lássa, hogy nem a Balkánon van, kellene egy olyan gyorsvasút, amely a repülőteret köti össze a Belvárossal. Erre szolgálna a 3-as metró meghosszabbítása a reptérig, esetleg a Vecsésre járó vonat is ide csatlakozhatna be.

Szólj hozzá

budapest tömeg közlekedés bkv térkép tömegközlekedés közösségi útvonal terv