2006. nov 10.

Álláskeresés: MLM

írta: Mark yhennon
Álláskeresés: MLM

Egy MLM rendszerben értékesítő cégnél voltam állásinterjún. Bár az interjú leginkább kétirányú kommunikációt feltételez. Itt ilyen nem volt.

Előrebocsátom, nem tudtam, hogy MLM-es cég, számomra csak egy ígéretesnek tűnő álláslehetőség volt. Úgyhogy mentem. A beszélgetés abból állt, hogy egy ember elkezdte mondani, hogy milyen klassz a cég, a munka, miegymás. Amikor először kiejtette a száján, hogy a "te eladásodból én is részesülök", mintha egy 600 Wattos izzót gyújtottak volna meg a fejemben. Előzőleg csak a cég honlapját néztem meg, de mikor hazakerültem, alaposabban utánaolvastam a cégnek, és nem voltak valami meggyőzőek a kialakult vélemények.

Mint a legtöbb MLM-felépítésű cég, ez is horribilis áron kínál olyan termékeket, amelyeket máshol, illetve hagyományos kereskedelmi csatornákon keresztül tizedannyiért lehet megvásárolni.

Az olvasás nem tesz jót a karriernek, ezt tudtam eddig is, de egyszerűen nem tartom magam képesnek arra, hogy az Ügyfelek előtt majomkodjak, csakhogy vásároljanak tőlem. Persze más az, ha egy előadást tartok a termékemről (cégem termékéről), ahol kiemelem a jó tulajdonságait, illetve funkcionalitását. De ez a cég "kabarékat" rendez, ha úgy tetszik termékbemutatóval egybekötött vásárlás. Emellett sok negatív tapasztalatot olvastam a szervizről. Mindenesetre érdekes adat, hogy a kézimixer termék használati útmutatójában az van, hogy 5 (öt) perc használat után 10 (tíz) percre pihentetni kell a készüléket. Ha valakinek tényleg fontosak az Ügyfelei (nagybetűvel, de inkább csupa nagybetűvel), az hogy tud egy ilyen terméket nyugodt szívvel eladni? És nem olcsó! Ha csak egy teszkógazdaságos kézimixert veszek, még azt is legalább egy fél óráig lehet üzemeltetni megállás nélkül.

Rájöttem tehát, hogy az olvasás árt a karriernek. Nem vagyok túl jó karrierista, ez tény. De legalább anyám nem csuklik, és én is nyugodtan alszom. Mindemellett továbbra is munkát keresek. De ezután jobban megválogatom, hogy hová-kihez megyek állásinterjúra.

Szólj hozzá

szívás álláskeresés mlm munkanélküli