2008. már 13.

Bizalommal visszaélni

írta: Mark yhennon
Bizalommal visszaélni

Ha Istent ismersz (vagy ha nem, akkor használd a józan eszed, és) ne küldj tovább ilyen üzeneteket.



 

Emlékezetes az a spam, amely körbejárta legalább nyolcvanhétszer a világhálót, köszönhetően a pénzre vágyó embereknek. Arról szólt, hogy a Microsoft minden elküldött e-mail után pénzt fizet.

Valami hasonló indult útjára megint, de most még annál is durvább formában. Immár nem a kapzsiságunkra, hanem a szívünkre vannak hatással a jóindulatúnak semmiképp nem nevezhető szerzők.

 
"Heim Pál Gyermekkórház Fejle... (351) Üzenek
KÉRLEK OLVASD EL !
( Ez az üzenet a fejér megyei rendőrkapitányság egyik dolgozójától érkezett ) Ű
Én egy 29 éves édesapa vagyok. Van egy kisgyermekünk akinél az orvosok nemrég daganatot diagnosztizáltak a kis agyacskájában és a kis testében. A műtét ami megmenthetné a kis életét a család anyagi helyzete nem teszi lehetővé!
Ezért az AOL és a ZDNET felajánlotta segítségét!
Ha ezt az üzenetet tovább küldöd ismerőseidnek az annyiszor 32 forint segítség a család számára a műtéthez!!
ARRA KÉRLEK TÉGED IS, HOGY KÜLD TOVÁBB EZT AZ ÜZENETET!!
KÖSZÖNÖM!!"



 

A levél alján szerepel egy név és egy telefonszám is. Felhívtam. (Ja, ma este 18:40-kor. Vagyok ennyire pofátlan.) Az alábbi beszélgetést folytattuk le (megvan a hanganyag is, de azt utólag meggondolva, inkább nem teszem közzé) az, egyébként nagyon kedves hölggyel:



"- (Bemutatkozás, üdvözlés, formailitások.)

Mark'yhennon: - Kaptam egy e-mailt, hogy egy 29 éves édesapának a kisgyermekénél rákot diagnosztizáltak, erről szeretnék kérdezni.

Beszélgetőpartner: - [...] Én is egy ismeretlentől kaptam ezt a mailt, amit jóhiszeműen továbbküldtem, csak mivel a Freemailemen nem tudtam továbbküldeni, ezért bent a munkahelyemen küldtem szét. [...] És mivel az Outlookomon nekem ott van a nevem és az elérhetőségem, és a munkahelyemen a munkatársnőimnek küldtem el, és ők ugyanazt a levelet küldték szanaszét mindenkinek, azóta az egész országot bejárta az én levelem. [...] Azóta már nagyon sok információt kaptam, hogy máskor nyugodtan tudakozódjak utána, merthogy hülyeség az egész [...]. Úgyhogy legyen olyan kedves nem továbbküldeni, mert sajnos nincsen igaz alapja, úgyhogy hiába szeretnénk segíteni, "szerencsére" nincs kinek, mert nincsen olyan beteg kisgyerek.

M: - Arra gondoltam én is, hogy az AOL és a ZDNET is amerikai cégek, és nem arról híresek, hogy ilyeneket csinálnak, főleg, hogy az e-maileket nem lehet nyomon követni.

B: - Igen, hát ebbe úgy nagyon nem gondoltam bele. Úgy voltam vele, hogy egy mailen most ne múljon, ha tényleg tud az ember, miért ne segítsen... Csak azóta az a rengeteg telefon, az a rengeteg mail, amit kapok... Van, aki azt mondja, hogy szégyelljem magam, satöbbi, satöbbi, nagyon sokan, szerencsére, segíteni szeretnének, de ennyit tudok én is az ügyről, hogy a levél tartalma nem igaz.

- (Elköszönés, megköszönés, formalitások).



Tanulság?


 

Szólj hozzá

spam betegség bűncselekmény kamulvél