2010. jan 15.

Utasszállítás sztrájk idején

írta: Mark yhennon
Utasszállítás sztrájk idején

Tegnap autóval mentem dolgozni a sztrájk miatt.

 

Odafelé a szokásos, gyors útvonalon mentem, messze elkerülve a várost, visszafelé viszont be kellett mennem a belvárosba egy találka miatt. Gondoltam egy merészet, és eldöntöttem, hogy veszek föl embereket, akik a buszmegállóban várják a buszt (persze hiába, mint tudjuk).

M1-M7-en jöttem befelé, és az egyik buszmegállóba meg is álltam, és rögtön akadt is egy utasom egy fiú személyében, aki pont arra ment, mint én. Egy hölgy is szívesen jött volna, de sajnos neki más volt az úticélja, így őt nem vehettem fel. Érdekes volt a többi várakozó reakciója: úgy néztek rám, mint egy ufóra, és hitetlenkedő pillantásuktól kísérve megcéloztuk a belvárost.
A Ferenciek tere és a Blaha közti buszmegállóban egy középkorú hölgy csatlakozott hozzánk, aki szerint "úrrá tettem" azzal, hogy fölvettem. =) Végül a Keletinél mindkettőjüket kiraktam. Ők mentek tovább amerre kellett, én szintén.

Visszafelé pedig a Rákóczi téri villamosmegállóban vettem föl egy középkorú urat és egy velem kb. egykorú lányt, és egyiküket a Boráros térig, a másikat a Pesterzsébeti HÉV állomásig vittem.

Azt tapasztaltam e  kis manőverek közben, hogy az autósok nagyon kis hányada ajánlja fel az autóját a buszmegállóban várakozóknak (pedig az egyik utasom szerint a Facebookon még olyan felhívás is ki lett téve, hogy legyen papír az ablakban az autó úticéljával, hogy le lehessen inteni), de akik igen, azok kihasználták a lehetőséget, hogy beálljanak a buszmegállóba és felvegyenek utast, majd (az előírásoknak megfelelően) el is hagyták azt. És míg a Ferenciek terénél több autós is vett föl utast, a 4-6-os villamos megállóiból (rajtam kívül) mindössze egy. Igaz, hogy ehhez föl kell hajtani a sínre, és begurulni a megállóba, ami amúgy tilos, de azt gondolom, hogy kivételesen elnézhető, mivel egy fia villamos nem volt még a megyében sem. Utána, természetesen visszasoroltam az autóútra.

Nagyon érdekes élmény volt idegeneket furikázni a városban, ezért úgy döntöttem, hogy ha legközelebb autóval kell bemennem Pestre, akkor, sztrájktól függetlenül, mindenképpen meg fogom kérdezni a megállóban várakozókat, hogy akarnak e velem jönni.

Szólj hozzá

bkv busz taxi sztrájk villamos utas stoppos