2007. júl 23.

Egyedül vezetek

írta: Mark yhennon
Egyedül vezetek

Egy hete vezetek egyedül, élesben. Röviden összefoglalom a tapasztalataimat.

 

Nem az apán tolt alám egy hatos béemvét, ezt előre le kell szögeznem, ám az is igaz, hogy szerelmem apukájának százéves Kispolszkiját kaptam meg, mert ő már úgysem használta. Saját erőből most nem tudtam volna venni autót, ráadásul kezdő jogsim van, kár lenne egy jó állapotú autóval hazardírozni. Ha ez összetörik, nem (olyan nagy) kár érte.

Az autó maga egy kis tünemény. Városban úgy lehet vele lavírozni, ahogy egyetlen nagy autóval se. Ha az egyik sáv fele fel van túrva, a másik felén simán elférek vele, nem kell a szembejövő sávba hajtanom, ami nem egy hátrány mostanában Kelenföldön. Meg egyébként sem. Hihetetlenül fordulékony, nagyon tud gyorsulni, és a szőnyeg alatt is elfér (ez parkolásnál előnyös).

Ennyi az autóról, most pedig egy kicsit magamról. Oktatóm szerint és a pasim szerint is jól vezetek. Persze ez relatív, de ha ők mondják, akkor biztos így van. Általában elég lendületesen vezetek, de nem túlgyorsan.

Szóval egy hét vezetés után az alábbiakat vettem észre:

- Kispolszki mögött nem haladunk. Ez főleg az M0-áson tud nagyon idegesítő lenni, amikor a külső sávban megyek 80-nal (megengedett max.), és egy kamion megelőz, aztán előttem megy tovább 70-nel. Nem érdekli semmi, csak nehogy egy egérkamion menjen előtte.
- Ha Kispolszkival előzöl, akkor visszaelőznek, vagy olyan közel jönnek hátulról, hogy az már közúti veszélyeztetésnek minősül. A visszaelőzést mindenki megcsinálja, kivétel nélkül, a kamionokra jellemző inkább, hogy "tolnak" maguk előtt. Különösebben nem izgatna a dolog, de mit csinál akkor, ha hirtelen fékeznem kell. Ha előre néz, látja az akadályt, de ha csak arra figyel, hogy az én seggemet centizze, akkor észreveszi vajon, hogy fékezés következik?
- Ha valakit egyszámjegyű főúton megelőzök Kispolszkival (max. sebessége 90 km/h, megengedett sebesség 100-110 km/h, táblától függően), és nő van mellette, akkor tuti, hogy 1 kilométeren belül visszaelőz.
- Ha valaki egy ideig jön mögöttem, majd egyszer csak megelőz, 100%, hogy a következő saroknál befordul valamerre. Mondjuk ez nem Kispolszkifüggő, a magyar autósok egyszerűen idióták.
- A sebességkorlátozás csak a tanulóvezetőkre vonatkozik. Sőt, sávváltáskor indexelni is csak nekik kell.
- A Kispolszki nem ellenfél. Ebből majdnem balesetem lett. Az történt, hogy a törökbálinti Metro áruházba mentem vásárolni, és ott az egyik kétsávos körforgalom külső sávjába soroltam be. A belső sávban jött egy Suzukis nő, két kisgyerekkel a hátsó ülésen, és a belső sávból egyszerűen kikanyarodott előttem jobbra. És csak nézett bambán, hogy most was ist das, mert ő Suzukival van, én meg csak Polskival, engedjem el. Szerencsére elég gyorsan észrevettem a hülyeségét, így még időben tudtam satufékezni, de utána legszívesebben jól pofán vágtam volna. Ezúton üzennék neki valami igen magyarosat, de ezt mindenkinek a fantáziájára bízom.
- Ha besorolok a felezővonalra, lassítok és idexelek balra, hogy bekanyarodnék, ez senkit nem akadályoz meg abban, hogy megelőzzön balról. Rendszerint ilyenkor dudálnak; de én vagyok a hülye, hogy nem kanyarodok elé. Bár a Kispolszkiért nem lenne nagy kár (lásd, mint fent), de sajnos nem tudnám helyettesíteni, úgyhogy inkább óvom.

Ó, hadd meséljem el, miért cseréltem az Ikarus 415-öst Fiat 126-ra. Nyitottam egy vendéglátó egységet, és kell a bejáráshoz és az árubeszerzéshez. Később, ha lesz időm, elmesélem a nyitással kapcsolatos tortúrát is.

Összefoglalva tehát: a kisebb autó nem számít a közlekedés résztvevőjének, még a motorosok szemében sem(!), tanulóvezetőt nem segítjük a közlekedésben, és ne tanúsítunk irányában előzékenységet, és dudálunk rá ha kell, ha nem.

Szólj hozzá

fiat vezetés 126 polski