2007. okt 20.

Utálatos nemdohányzók

írta: Mark yhennon
Utálatos nemdohányzók

A vonaton, amivel jövök Veszprém országba, általában csak egy, azaz egyetlen dohányzó kocsi van. Ráadásul ez a kocsi se teljes egészében "szmoking rum", csak a felében lehet rágyújtani. Előfordult már olyan is, hogy csak az első osztályon volt dohányzó (szintén az adott kocsi fele).






Ezt azért találták ki így, hogy a nemdohányzók füstmentes környezetben utazhassanak, és hagyják békén egymást a dohányzók és a nemdohányzók. Ez az egyik oldalról nagyon jól működik. A doháynzók ugyanis nem gyújtanak rá nemdohányzó kocsiban, fülkében. Ám van az éremnek egy másik oldala is...

A nemdohányzók beülnek a dohányzó szekcióba, és utána nekik áll feljebb, ha az ember rágyújt! És ezt megcsinálják egyedül, kettesben, együtt a családdal, éjjel-nappal, Dunán innen, Dunán túl, a Balaton hullámain, stb.

Tegnap, ahogy jöttem a Bp.-Vp. viszonylaton szintén ez az eset állt elő. Mikor szóültam, hogy ez dohányzó szekció, akkor néztek bután (a nemdohányzók gyakran néznek bután, sőt: ostobán), de végül maradtak. Mondtam: rendben, de én füstölni fogok, méghozzáé elég rendesen. Azt mondták, nem baj, ők választották ezt a helyet. Nem is volt gond, amíg hármasban (jómagam, és a két nemszívó) ültünk a fülkében, egymagamban azért nem csináltam akkora füstöt, hogy hűdeborzasztó lett volna. De aztán felszállt egy lány, aki szintén rágyújtott, majd felszállt egy hölgy, aki szintúgy nem fogta vissza magát, végül mindketten leszálltak, ám ekkor az egyik nemdohányzó részlegből egy srác jött rágyújtani.

Ekkor már a két nemdohányzó arcán láttam, hogy pokolba kívánnak minket, de nem szóltak semmit, végülis még a Déliben szóltam nekik, hogy ez szívós hely. Ők döntöttek így.

Végülis arra akarok rávilágítani, hogy a nemdohányzók rendszeresen elfoglalják azt a 3-4 fülkét a vonaton, ahol rá lehet gyújtani, utána meg háborognak, hogy a dohányosok így meg úgy. Holott valójában a nemdohányzók sokkal bunkóbbak, mint a dohányosok.

Egyszer s mindenkorra leszögezem, hogy én nem vagyok hajlandó olyan nemdohányzók kedvéért kimenni a folyosóra cigizni, akik dohányzó kocsiba ültek. A pénztárnál, mikor megveszem a jegyet, mindig kifejezetten és határozottan szoktam kérni, hogy nekem dohányzó helyre szóljon a jegyem (ez többnyire IC esetén szükséges, de jobb megelőzni a bajt, úgyhogy mindig szólok előre). Ha valaki nemdohányozni akar, ugyanezt ő is megteheti a pénztárnál, illetve veheti a fáradtságot, hogy a nemzetközi jelzéseket megrtanulja ez ügyben.

Szólj hozzá

máv dohányzás vonat dohányzó nemdohányzó