2008. jan 23.

A nagy könyv - MÉM

írta: Mark yhennon
A nagy könyv - MÉM

Szerencsére könnyű helyzetben vagyok ezzel a MÉM játékkal, amelyre hívott meg, mert a könyvek olvasási sorrendben állnak a polcon (köszönhetően annak, hogy sosem rakok rendet. =))




 

NEMES ISTVÁN(SZERK.)        - ROTHADÁS Elég sok fantasy könyvet olvasok, így talán nem meglepő, hogy a Worluk - A káosz világa sorozat egyik antológiája van legfelül, a Rothadás. Nem túl vidám cím, de ez nem érdekes. A tartalom a fontos.
 
 - KÖDERDŐ Mit tesz Isten, a második is egy antológia, ugyanebből a sorozatból: Köderdő.
A harmadik Gerald Durell: Hahagáj című műve. Ezt egy volt kollégámtól kaptam, és egy páratlanul érdekes könyv a természet védelméről, az önzésről és az önzetlenségről.
A negyedik egy paródia. Leslie L Laticel: A makarónis arcképem.
Az ötödik egy verses könyv, amely egy történetet mesél el Brutál Istvánról rendkívül eredeti, morbid humorral. A szerző Zsiga Edward.


Nekem mindegyik könyv emlékezetes. vagy azért, mert tetszik, vagy azért mert nem tetszik. Tavaly (is) elég sok mindent és sokfélét olvastam. Lényegében azt lehet mondani, hogy mindent elolvasok, ami az utamba kerül, vagy amire szükségem van. Ilyen például Bakos Ferenc: Idegen szavak és nevek szótára (na jó, ezt nem olvastam el az elejétől a végéig, de belelapozgattam, és gyakran használom).

De van a listán ilyen, hogy Hegyi Ferenc: Hárem a nyolcadikon. Ez is egy vidám történet, mindenkinek őszintén ajánlom.

H. G. Wells: Szörnyek szigetén című könyve filmen is elkészült. Arról szól, hogy Dr. Moreau a szigetén állatokból embert alkot.

Stephen King: Borzalmak városa arról szól, hogy vámpírok vannak egy faluban. Ez egy nagyon rossz könyv, gyenge a sztorija, és unalmas, de azért végigszenvedtem, gondolván: hátha történik benne izgalmas. De nem történik.

Robin Cook-ot nagyon szeretem. A Méreg című regényét olvastam tavaly. Vevő vagyok az orvosi krimikre, és ez egy kitűnő eszmefuttatás arról, hogy mi történik azokkal az újságírókkal, akik a vágóhidak környékén szaglásznak.

Egy újabb H. G. Wells könyv: Az istenek eledele. Rendkívül humoros, pörgős írás arról, hogy mi történik akkor, ha az állatok és növények, illetve bizonyos emberek óriásira nőnek egy szertől. Mindenkinek el kell olvasnia.

Nem akarom nagyon bő lére ereszteni, csak felsorolás szinten pár cím még:

Karinthy Frigyes: Tanár úr kérem
Heltai Gáspár: Száz fabula
Thea Beckman: Amazonkirályfi, és szintén tőle ennek folytatása: Pokoli Éden
Eric Berne: Emberi játszmák
Mikhail Bulgakov: A Mester és Margarita

Többet nem sorolok fel, mert jövő karácsonyra se érnék a végére a sornak. Akiket meghívok a játékba:
Talema, Bakura, Kislajos, Tom, Darklight. Pótjátékosnak, ha a fentiek közül valaki nem szeretne játszani: Yuz Asaf, Gigiradok. Nem tudom, hogy meg kell-e indokolni, hogy miért őket, ha igen, akkor majd megteszem.

Szólj hozzá

könyv 2007 mém