2009. sze 19.

Álláskereső

írta: Mark yhennon
Álláskereső

Semmi sem tart örökké. Manapság ez főleg a munkahelyekre igaz.

 

Így esett, hogy munkanélküli (politikailag korrekten: álláskereső) leszek októbertől. Ezért elkezdtem a kapcsolataimat felrázni, leporolni az önéletrajzomat, és egyéb hasonló, ilyenkor szokásos teendőket elvégezni. Érkezett néhány, általam eddig nem tapasztalt reakció is a pályázataimra.

Persze az IT világában ezekre mondhatjuk, hogy teljesen normálisnak mondhatók, de azért mégis meglepőek tudnak lenni. Az egyik cég például válaszlevélben még aznap elküldött egy Word dokumentumot, amelyben az állásinterjún elhangzó kérdéseket írták össze, és kérték, hogy kitöltve küldjem vissza. Semmilyen különleges formázás, fejléc, vagy hasonló nem volt benne, csak a tucatnyi kérdés, így hát egy kicsit kiszíneztem és megformáztam, aztán a válaszokkal együtt visszaküldtem.

A másik érdekes újdonság, amivel eddig még nem találkoztam, a videó interjú. A www.video-interju.hu oldalról küldtek egy levelet, hogy az egyik cég szeretné, ha videóüzenetben válaszolnék néhány kérdésre. Itt négy kérdést kaptam, szinté az állásinterjúkon általában elhangzó, gyakori kérdéseket. Semmilyen megkötés nincs a videók rögzítési technológiáját illetően, lehet webkamerával, mobil telefonnal, vagy akár az MTV 1-es stúdiójának hi-tech felszerelésével is felvételt készíteni, az egyetlen megkötés, hogy ne legyen hosszabb, mint az előírt időtartam (általában 100-180 másodperc)

Igazából ez a megoldás nekem nagyon tetszik. Időt és pénzt spórolunk meg azáltal, hogy az első körös kiválasztáshoz ki sem kell mozdulni itthonról. Volt, aki szerint ez komolytalan, mert egy személyes interjú mennyivel másabb, de szerintem ez csak részben igaz. Például nem tudni, hogy aki megnézi a videót, az vevő e a könnyedebb hangvételre, vagy sem. Ez egy személyes találkozásnál azonnal látszik.

Summa-summarum: állást keresek, az elmúlt három év alatt ez a harmadik ilyen alkalom. A helyzet hasonló, mint korábban, leszámítva, hogy mostanában sokkal nehezebb állást találni.

Majd el felejtettem: voltam megint egy MLM-es cégnél (ha tudom, hogy ilyen jellegű, el sem megyek, de megtévesztő volt a hirdetés és a telefonos egyeztetésen sem említették). Ezúttal nem show-műsort kellett volna rendezni, hanem mit sem sejtő embereket letámadni orvul, és megmérni a vitamin szintjüket(!). Kevés híja volt, hogy el nem röhögtem magam.

Szólj hozzá

munkanélküli álláskereső