2009. sze 19.

Himnuszok

írta: Mark yhennon
Himnuszok

Találtam egy érdekes zenei összeállítást a YouTube-on, és egy gondolat kezdett motoszkálni a fejemben.

 

Íme az ominózus videó:

 

Akár hiszitek, akár nem, ez az EU himnusza hip-hop verzióban. Az eredetit nyilván mindenki ismeri, Beethoven 9. szimfóniájának Örömóda tétele.

Tehát ahogy megláttam ezt a videót, keresgélni kezdtem nemzeti himnuszok feldolgozása után, és itt találtam egy gyűjteményt, amelyben az orosz (ez sikerült talán a legjobban), román, libanoni, amerikai, német, koreai, lengyel, szlovén, török és japán himnuszok találhatók. Kis keresgélés után lehet találni további, rockosított nezeti himnuszokat, így elő kerül egy erőtlen kísérlet a magyar Himnusz korszerűbbé tételére is.

 

 

Az már többször elhangzott, hogy a magyar Himnuszt nem ártana valamivel... hát hogy is mondjam: vidámabbra, korszerűbbre cserélni vagy átírni. A saját véleményem az, hogy tényleg nem lenne rossz ötlet. Amikor Oláh Ibolya elénekelte a Magyarország című számot, sokan kapták fel rá a fejüket, és javasolták, hogy legyen ez nemzetünk jelképe. A stílus, a dallam, a zene, a szöveg nekem is tetszik, csak az nem, hogy ez egy feldolgozás, így én ezt nem javasolnám. Viszont vannak kiváló zene- és dalszövegíróink, akik biztosan össze tudnának dobni valami jót.

Valami olyat, amitől az emberek nem csak meghatódnak, és bánatos bociként lehajtott fejjel merengenek azon, hogy milyen cefetül elbánt a sors ezzel a szegény, ártatlan országgal, hanem bizakodva tudnak tekinteni a jövőbe! Ez lenne a kulcs az egésznek. Hiszen ami volt, megtörtént, siránkozni lehet miatta (de ez hiábavalóság), emlékezni pedig mindig kell rá, de az idő előrefelé halad, nem vissza. Magyarország egy olyan szövetség tagja ma, amely előremutató minden tekintetben, és a himnuszunknak is ezt a tudatot kellene erősítenie.

Na ezért most biztos keresztre fognak feszíteni, de nekem ez a meglátásom. És még egy gondolat ide: a spanyoloknak nagy szívfájdalma, hogy az ő himnuszuknak nincs szövege (!) csak zenéje, ezért mostanában a kormány pályázatot írt ki a szöveg megírására.

Szólj hozzá

himnusz