2009. dec 13.

Hogyan omlasszuk össze 1 perc alatt a 10 évig kínkeservesen felépített imázst

írta: Mark yhennon
Hogyan omlasszuk össze 1 perc alatt a 10 évig kínkeservesen felépített imázst

Az a baj a mamutokkal, hogy iszonyatosan lomhák.

 

Míg egy kis cégnél elég megcsörgetni a főnököt, ha valami "esemény" van, egy multinál hetekig tart eljuttatni az üzenetet az illetékeshez, feltéve, hogy egyáltalán van illetékes. Ugyanis az internetes közösségek napi szinten változó, és hihetetlen tömegeket megmozgató világában nincs idő ilyen hülyeségekre várni.



Történt pedig, hogy a T-Mobile bemondta az unalmast, és a Twitteren a Vodafone egy marketingese egy vicceset szólt be. Ami nem lenne különösebben baj, de ezért a srácot kirúgták, mert szerintük ez sportszerűtlen hozzáállás. Azért az érdekelne, hogy ez nem sportszerűtlen hozzáállás? Vagy ez csak azért sportszerű, mert ezt valami agyondiplomázott főmufti találta ki?

Az igazsághoz tartozik, hogy a T-Mobile sem állt a helyzet magaslatán. Mivel nekem ilyen előfizetésem van, így saját bőrömön tapasztaltam meg, hogy mennyire nem működött a kommunikáció. A 1430-as számot egyszerűen nem lehetett elérni se vonalasról, se mobilról. Aztán egy másik hibajelentő vonalon végre elduruzsolta egy robot, hogy sajnos gáz van, úgyhogy meg se próbáljak telefonálni. Tényleg ennyire nehéz lett volna kirakni a honlapra egy sárga cetlit, ami kiírják, hogy "gubanc van, várj türelemmel"?

A helyzet az, hogy mindkét cég leszerepelt ebben az ügyben, de míg a T-Mobile-ra csak azt foghatjuk rá, hogy ne tájékoztatott megfelelően, a Vodafone ennél sokkal rosszabb helyzetbe hozta magát. Elbocsájtott egy eredeti, korszerű, ötletes, vicces kollégát, aki rendeltetésszerűen és ugyanakkor újszerűen használta ki a 21. század technológiáiban rejlő lehetőségeket, és emiatt a magyar netes közösség nagy részét, és a külföldi sajtó érdeklődését is felkeltette. (Engem mondjuk érdekelne a HQ véleménye az ügyben, mert mondjuk Magyarországon, magyar cégek esetében megszoktuk, hogy a fent lévő elvtársak önkényeskednek, de ezt egy nemzetközi nagyvállalattól nem várnánk.

Amúgy (fentiektől függetlenül) nekem már agyamra megy a "füled érjen bokáig" kezdetű Vodafone reklámfilm. Nem lehetne levenni a műsorról végre? (Lehet, hogy csak én gondolom azt, hogy az "együtt ünnepeljük a 10. születésnapunkat és a karácsonyt" a spórolásról szól? Idén 2 ajándék helyett csak egyet kapsz. =))

Szólj hozzá

reklám kommunikáció t-mobile facebook vodafone twitter