Mer' igény: az vóna rá!
Azt írja a Zújság, hogy postára a pálinkával!
Azt írja a Zújság (Helyi Téma, XI. kerület, 2013. május 22.), hogy "Trafikba az alkohollal is!"
A levélíró (Gál Gyula) szerint:
"Az évszázad mutyijának titulált trafik-törvénnyel kapcsolatos vitában mindenki mondja a magáét, csak egyvalamiről nem esik szó. Arról, hogy mostantól a tevékenységből származó haszon itthon marad, itthon tudják majd elkölteni a dohány-kiskereskedelemből származó jövedelmeket. És remélhetőleg itthon is adóznak majd utána."
Ez gecijól hangzik, csupán egyetlen ponton sántít a dolog: mégpedig azon, hogy a kiskereskedő haszna a cigarettán eddig is csupán 5-10 forint volt, ami, ha multihoz kerül, nem komoly veszteség a magyar gazdaságnak. Hiszen ebből még lejön a munkabérekre fordítandó összeg, annak adója, miegymás, így az esetlegesen külföldre kerülő összeg a nulla felé tendál. Annál is inkább így van ez, mert a cigaretta árának kb. 57% adó, plusz 27% ÁFA.
Fent említett cikkező folytatja még, eképpen:
"Ha elfogadjuk azt a számítást, miszerint a cigaretta-kiskereskedelem évi 500 milliárdos piac Magyarországon, továbbá feltételezzük, hogy 10 százalékos haszonkulccsal lehet működtetni a dohányárudákat - amelyekből 5-6 ezer lesz majd országszerte -, könnyű megbecsülni, hogy több tízmilliárd forint tiszta hasznot képes kitermelni ez az ágazat. Ennek a pénznek jó része eddig miltiknál landolt, hiszen a multi benzinkúthálózatok, áruházláncok valószínűleg nem magyar trafikos-dinasztiák kezében vannak. Az a nyereség tehát, amit eddig kivittek az országból, júliustól itthon marad. És az jó. És hogy mi a nem jó? A nem jó, az az, ahogyan reagáltak az elosztás részrehajló voltát szajkózó támadásokra. Ebből a helyzetből ugyanis nem lehet jól kijönni, mert a Fidesz akkor is klientúra-építéssel volna vádolható, ha csupa szoclib gondolkodású pályázó nyert volna. Aki ingyen kap egy fejőstehenet, az nyilván hálás lesz annak, akitől kapja, pártállásra való tekintet nélkül."
És már megint a szemét multi. Az sose gond, hogy párezer munkahelyet teremt, hogy (ellentétben a magyar kisvállalkozóval) tisztességesen fizeti az adót, munkabért, stb. De az, hogy hasznot mer realizálni... az már vérlázító. Cikkírót valószínűleg az sem érdekli különösebben, hogy, ha valakinek az autópályán fogy el a cigarettája, akkor kénytelen lesz behajtani minden kis porfészekbe, hogy dohánytermékhez jusson, ha egyáltalán a fent említett porfészekben van trafik. Bár az, hogy van, még nem garancia arra, hogy nyitva is van. A benzinkút óriási előnye minden mással szemben az, hogy mindig nyitva van. Ez egy ilyen fura, 21. századi berendezkedés lett volna a rendeszerváltás után, de úgy tűnik, erre nincs igény.
Nincs ám vége az agyrémnek, a java még csak most következik. Íme:
"Ha rajtam múlna, ugyanezt csinálnám végig az alkohollal is, persze pályázati hercehurca nélkül. Felmerül a kérdés: ugyan miért nem lehetett beterelni az állami postahivatalokba az adóáruk kiskereskedelmét? Onnantól már csak egy lépés volna, hogy elsősorban az itthon gyártott vagy megtermelt áruk kerülhessenek a hazai vevők elé. Ha ezt nevezik liberális nyelven államosításnak, akkor most jelzem: igény volna rá.
[Gál Gyula]"
És most, hogy ezt elolvastam: igaza van! Alkoholt, dohányt, kotongumit, Pick szalámit a postáról! Ez aztán a piacgazdaság! Hogy ez miért nem Rotchildnak jutott eszébe! Így egy füst alatt lehetne elintézni a csekkfeladást és a farhát megvásárlását a postán. Sőt! Mivel a benzinkutakra sem lesz már szükség az autópálya mellett, mindjárt be is lehet szerelni a postára a kutakat. Új foglalkozások alakulnak: postás és kútkezelő, kis felár ellenében a szolgálati bicikliján ki is viszi a 40 liter benzint a nyugdíjcsekkel együtt.
De tovább megyek: posta és hentes-mészáros üzem. A postások két gyászjelentés között trancsírozzák a marhát. "Melyiket tetszik kérni előbb? A lottószelvényt vagy a püspökfalatját?" Hej, mennyi potenciál rejlik még a postahivatalokban, de a mobilpostákban még több. Öteleteidet megírhatod itt kommentben.