2013. jún 19.

Barbár, civilizálatlan népek ezek?

írta: Mark yhennon
Barbár, civilizálatlan népek ezek?

Előrebocsájtom, hogy nem szeretnék részrehajlani, sem elítélni senkit semmiért. Véleményem szerint bárkit megütni (arcul illetni) elfogadhatatlan. Ez a poszt nem pro vagy kontra hoz fel érveket, csupán felvetődik néhány kérdés bennem, amikre se pro, se kontra nem találok választ.

 

Mint azt töviről     hegyire megírta az újság, egy angol nő figyelmetlenül lépett le a villamossínekre, majd kapott egy sallert. Nyilatkozott is össze-vissza mindenfélét, és az ő álláspontjában találtam néhány olyan logikai bukfencet, amiket most megpróbálok értelmezni.

mechwart.png

"Belátom, hogy ostobaság volt anélkül átkelni a zebrán, hogy balra néztem volna"
Én magam ugyan nem a ködös Albionban nevelkedtem, de nekem azt tanították, hogy először nézzek balra, majd jobbra is, mert sose lehet tudni, pedig akkoriban még alig volt autó az országban. Elképzelhető, hogy Angliában nincs autó, vagy az ellenkező irányból sosem történhet váratlan esemény? Lehet, végül is miért pont ez ne volna lehetséges. Nos, akkor közlekedjen csak nyugodtan úgy, mint a bányaló, de ebben az esetben nem adok két napot se neki, tutira kilapítja valaki autóval, nyerges vontatóval esetleg HÉV-vel.

Azt sem értem, hogy ha egy járdaszigeten állok, mögöttem út (kétsávos + villamossín), előttem szintén (villamossín + kétsávos út), amelyen az autók valamerre haladnak, akkor hogy nem veszem észre, hogy merre haladnak?

"30 évig éltem Nagy-Britanniában, így reflexből a jobbról érkező forgalmat vártam"
Egy Európa nevű kontinensen az 1700-as évek óta van jobbkezes közlekedés. Belátom, viszonylag új találmány, 30 év alatt senki nem mondta még el neki. Csak nehogy véletlenül egy könyvet a kezébe vegyen, mert ott valószínűleg megszűnne a világ létezni.

"jobbról vártuk a villamost [...], de így nem láttuk a piros lámpát"
Nem jártam még Angliában, de ha jól emlékszem a közlekedési lámpák kihelyezésére nemzetközi előírások vannak, csakúgy mint a színek kódolására. Eszerint a lámpákat nem jobbra kell kihelyezni, hanem szembe. Ma elmentem a Mechwart térre, bár korábban számtalanszor jártam már ott, de gondoltam, hátha valami csalafinta közlekedésszervező-mérnök átpakolta a lámpákat balra vagy (mittudomén) egy sarokkal odébb. De nem. A lámpák EU-szabvány szerint a zebrával szemben vannak, és rendeltetésszerűen üzemelnek. Piros és zöld fényt bocsájtanak ki a kis testükből, arra buzdítva a lakosság közlekedésben részt vevő részét, hogy tartózkodjon továbbra is egy helyben állva ott, ahol van (piros = tilos), avagy haladjon úticélja felé sebes léptekkel (zöld = uzsgyi).
Minek várta(?) jobbról(?) a villamost, amikor a lámpa szemben volt, és határozottan azt próbálta kifejezésre juttatni, hogy "STOP BITCHES!"?

"teljesen lesokkolódtunk"
El tudom képzelni, a vezető hogy lesokkolódott. Aki vezetett már bármilyen járművet, az tudja, hogy az "A" oszlop miatt van egy holttér, ami elég komoly területet kitakar, s ha az ember nincs képben, könnyen elüthet valakit, aki ebből a holt térből lép elé. A vezető elmondása alapján valószínű, hogy ő nem látta, hogy visszaléptek a járdaszigetre, ezért volt erősen felindult állapotban. Szar lehet mócsingokat lekaparni egy 70 tonnás masszív acélfelépítmény kerekeiről.

"Az egyáltalán nem igaz, hogy a vezető megmentette az életünket, hiszen visszaléptünk a padkára, mielőtt megállt."
Gondolom, ha átment volna a fején a fent említett 70 tonna acél, akkor is ilyen magabiztosan ecsetelné, hogy "nem volt szükség vészfékezésre, mert fasza gyerek voltam". Ehhez inkább nem is fűzök kommentárt, mert ez szánalmas. Hülyepicsa kategória.

Utóbb az is kiderült, hogy már 3 éve él Magyarországon. Én elhiszem, hogy a régi beidegződések (jobbra nézés bal helyett) megmaradnak, de vajon az is beidegződés, hogy leszarjuk a jelzőlámpa jelzéseit? Vagy nem látott még várost?

Valaki azt írta az Indexen a kommentek közé, hogy a színeltolódáshoz (ami miatt a pirosat zöldnek láthatná az ember) az kell, hogy 27 000 km/h sebességgel fordítsa el a fejét. Kipróbáltam, de nekem még így is pirosnak tűnt a piros. =)


Szólj hozzá

politika baleset angol pofon aktuális villamos terhes koki mechwart pofon saller