2006. jún 07.

Összevont post 060607

írta: Mark yhennon
Összevont post 060607

Témák: Jegy és pénz - avagy történetek a BKV titkos ügyeiből... ; Vihar előtti csend - A kormány nem mer lépni? ; Miért nem írt normálisat Mark'yhennon már egy ideje, és egyáltalán hol volt és mit csinált ez idő alatt?
Jegy és pénz, avagy történetek a BKV titkos ügyeiből


Állok a villamosmegállóban a Moszkva téren, és jegyet akartam venni az automatából. Kettőt. Bedobtam a pénzt, és megnyomtam kétszer a jegyet. Egyet adott, viszont visszajáróként csupa tízest és huszast kaptam a bedobott százasok helyett. Pénzváltóautomata ez, vagy mi?

Csak hab a tortán, hogy NEM lehet ÁTSZÁLLÓJEGYET kapni benne. Biztos azért, mert kicsi a monitora, és nem fért volna ki.

Mindegy, felszálltam, utaztam, leszálltam, igen ám, de a Közvágóhíd messze van (főleg gyalog), és mivel csak ott veszek bérletet, addigis utazni köll a 2-es villanyossal. Pénz be az automatába... Hümm... valami nem kóser, bedobtam (az előzőleg felváltott aprópénz egy részséből) a megfelelő összeget, 185 Ft (egy kisebb vagyon), és csak 180-at ír ki. Anyázás, újabb huszas kerül a gépbe. Jegyet kiadta, majd visszaadta a többletként bedobott pénzt!!!

Értitek ezt? Bedobtam 185 Ft-ot.- Csak 180-at látott belőle. Utána még egy huszast, és kiadta a jegyet, és vissza 15 forintot. Az agyam eldobom. Mert ha lenyeli, akkor azt lehet mondani, hogy elromlott, vagy valami, és különben is dögöljön meg, de nem, mert hiszen tudta, hogy mennyi van benne, de egyszerűen még egy falat vas kellett bele, hogy működhessen. Lehet, hogy a BKV így ellenőrzi az utasok hitelképességét? "Van e plusz egy huszas a Kedves Utasnál, hö?"

Mindegy, a Vágóhídon olyan élményem volt, amit még se mesében, se romantikus játékfilmben nem láttam. Előttem állt egy néni, aki a következőt adta elő a kisasszonynak:

- Az előbb vettem egy jegyet, de rosszul számoltunk. - pénztároskisasszony (nagyon kedves, új lány, még nem szokta meg, de biztos belejön) értetlenkedve néz. Szerintem már nem is emlékszik a nénire.
- Igen, maga 400 Ft-tal - na, itt gondoltam arra elsőként, hogy ez most egy órás vita lesz, idecsődül az állomásfőnöktől a határőrségig mindenki, de: - TÖBBET ADOTT VISSZA!!!!

Hallottatok már ilyet? Egy kisnyugdíjas visszament a pénztárhoz és VISSZAADOTT 400 forintot a kasszának, azon megjegyzés kíséretében, hogy - Tegye csak vissza, mert magának ezzel el kell számolni majd... - aztán fogta magát, és elment.

Jesz, Szó bennszakad, hang fennakad, Lehellet megszegik.

-----------------------------------------------------

Vihar előtti csend - A kormány nem mer lépni?

Biztos láttatok már forgószelet. Sokszor mutatják a tévében, meg ilyesmi, mert senki nem tudja hogy készül. Nem is ez a lényeg. Képzeljetek el egy forgószelet.

Az innenső oldalát nevezzük választásnak, a távolabbit pedig kormányprogramnak.

Ismeretes, hogy amikor a forgószél jön, rombol, pusztít, stb., nos, ez történt a választások alkalmával. De mi van most?

Nem, aki arra tippelt, hogy a "másik oldal", azaz a kormányprogram, az téved. Most még csak a forgószél "szemében" vagyunk. Tudjátok, az a terület, ami a forgószél közepén van. Szélcsendes, szinte már olyan, mintha mi sem történt volna.

Ugyanis a forgószél olykor letér a pályájáról. Egész egyszerűen irányt változtat. Na, amikor irányt változtat, és megérkezik a másik oldala, az lesz a kormányprogram.

Addig pedig nincs más, csak vihar előtti csend. Még a szelét is csak sejtjük...

-----------------------------------------------------

Miért nem írt normálisat Mark'yhennon már egy ideje, és egyáltalán hol volt és mit csinált ez idő alatt?

Annyi az egész, hogy kicsit kimerültem. Egyszerűen nem fog az agyam, leszívesebben mindenkit elküldenék a picsába, magamra zárnám a szobám ajtaját, és tőlem mindenki azt csinál, amit akar, csak most senki ne szóljon hozzám. Se jót, se rosszat,; semmit.

Persze ez bíbor álom, de ha már muszáj mindenféle emberekkel és egyéb állatfajtákal találkozni, nem lehetne, hogy senki ne akarjon velem beszélni? Vagy ha igen, akkor olyasmiről, amiről én szeretnék.

Azt hiszem, el kell mennem szabira, de nagyon gyorsan, mielőtt teljesen megkattanok.
Szólj hozzá

politika én bkv