2007. ápr 03.

Kutasó 2007. 03. 31.

írta: Mark yhennon
Kutasó 2007. 03. 31.

Kutasón jártam a hétvégén. Mivel nem találtam partnert az útra, ezért buszval, egyedül mentem. Az utat nem részletezném különösebben, csak egy megjegyzésem lenne: Felsőtold (vagy Alsó~? már nem emlékszem pontosan) elég ijesztő látványt nyújt omladozó házaival, kidőlt-bedőlt kerítéseivel, stb.





A helyiekről, mármint a Kutasóiakról csak annyit, hogy nem éreztem magam "gyütt-ment pösti"-nek közöttük. Nagyon közvetlen és kellemes emberek lakják a falut. Mint kiderült, többen Pestről és Miskolcról költöztek oda. Szállásadómtól (Bogyánszky Jánosné, 06-32-381-017) megtudtam, hogy a csapból valódi ásványvíz folyik, sőt, azt is elmesélte, hogy egyáltalán nem vágyik vissza Budapestre, ahonnan Kutasóra költözött. Mint mondta, az a csend, nyugalom, a kristálytiszta levegő és víz egyszerűen megfizethetetlen. És egyáltalán nem is vágyik arra, hogy nagy hiper-szupermarketekben vásároljon. Amire szüksége van, azt megtalálja Pásztón vagy a többi környező nagyvárosban is.




Kutasó mindössze öt utcából áll, és több házat jelenleg sem laknak. Szintén házigazdámtól tudom, hogy Kutasó rengeteget fejlődött az elmúlt tíz évben. Ma már van villany, gáz, telefon, víz, internet-hozzáférés, hamarosan, ha minden jól megy kábeltévé is, gyönyörű, új orvosi rendelő van a faluban. Az embereknek tehát nem kell nélkülözniük az infrastruktúrát.

A jótékonysági estet maguk a helyiek szervezték. Maguk készítették a szendvicseket, sütiket, maguk ajánlották fel az üdítőitalokat, a tombolán kiosztott ajándéktárgyakat. Az ezek árusításából befolyt összeg is a játszótér javára gyűlt össze, csakúgy, mint az 1000 forintos belépőjegyből befolyt összeg.




Az esten felléptek helyi előadók, Márkus Szimonetta és a Harkai család, illetve meghívott előadók: a Herencsényi Hagyományőrző Népdalkör, Molnár & Ferenczy kultúrzenekar és a balassagyarmati Rózsavölgyi Márk Művészeti Iskola moderntánc tagozatos balassagyarmati és szécsényi növendékei.



Ők versenyzőként a Vitalitás S.E. tagjai. A Magyar Látványtánc Sportszövetségben versenyeznek, különböző táncstílusokban: jazztánc, showtánc, hip-hop, disco. Sok bemutatón vettek már részt helyben, környéken, Nógrád megye több településén, Szlovákiában, de a Dunántúlon is. A Duna TV-ben láthatták őket tavaly tavasszal és nemsokára ismét lesz a Bajnokok Gálája c. műsorban 2 koreográfiájuk. Március 25-én Szécsényben a Vitalitás rendezte a MLTSZ Kelet-Magyarországi Területi Döntőjét, melyre az egyesület 20 versenyszámot nevezett. Nagyszabású rendezvény volt: 143 műsorszám, 574 versenyző gyerek, junior és felnőtt kategóriában. A www.tanc2006.extra.hu oldalon vannak képek és infók. A növendékek hetente 2×90 percet táncolnak, a versenyzők még egyszer ezen kívül. Ezeket az infókat Sebjánné Rabóczki Teri, a növendékek mestere mondta el. (Sajnos vele nem tudtam videofelvételt készíteni, mert lemerült az akkumulátor.)




Az est fényét Gergely Róbert színész, előadóművész is emelte jelenlétével és előadásával. Arra a kérdésre, hogy miért tartja fontosnak, hogy Kutasón játszótér épüljön, az alábbiakat felelte:

- "Nem csak Kutasón fontos, hanem mindenhol, ahol gyerekek vannak. A gyerekeknek is kell egy hely, ahol találkoznak egymással, ahol barátságok, sőt, akár szerelmek is szövődnek. Ahogy a felnőtteknek is van játszóterük, például a színház, ugyanúgy kell a gyerekeknek is egy hely, ahol együtt lehetnek. Én is el szoktam vinni a gyermekem a játszótérre;olyan játszótérre, ami tiszta. Fontos, hogy a játszótér a gyerekeké legyen, oda ne menjen be se kutya, se macska..."



Update: Gergely Róbert Kutasóról üdvözli a Blogter olvasóit.



Kutasóról az összbenyomásom nem igazán tudtam, hogy hogyan fogalmazzam meg, mindaddig, míg a busz, amivel visszajöttem be nem ért a Népstadion állomásra. Amint leszálltam a buszról, abban a szent pillanatban elemi erővel éreztem, hogy én most rögtön vissza akarok menni, és soha többé nem jönni a székesfővárosba. Azok után meg pláne nem, hogy a megérkezésem utáni első élményem az volt, hogy egy csavargó pár forintot kunyerált tőlem.


Dehát, az élet nem egyszerű, most nincs lehetőségem oda költözni, de talán majd egyszer...

Egyetlen olyan dolog van, ami hiányzik a faluban, legalábbis nekem: egy tó vagy folyó, amiben fürödni lehet nyáron, vagy éppen horgászni, vagy hasonló, bár állítólag a környéken vannak tavak, tehát ez sem különösebb probléma.



Ui.: Köszönöm Szepes Péter polgármester úrnak a meghívást; örülök, hogy ott lehettem, és a magam szóra sem érdemes adományával hozzájárulhattam a játszótér megépítéséhez.
Szólj hozzá

video falu kutasó est jótékonysági