2007. jún 18.

Balatonfelvidéki kirándulás napszúrással

írta: Mark yhennon
Balatonfelvidéki kirándulás napszúrással

Balatonfelvidéki kirándulás napszúrással.

A Balatonfelvidéken voltam a hétvégén (megint =)) és kicsit elcsatangoltam az erdőben. Ennek következményeként sikerült néhány érdekes dolgot videóra vennem, másrészt viszont napszúrást is kaptam, de az csak másnapra jött elő. Éjszaka csak hidegrázásom volt, pár órával később izzadtam, és másnap egész nap fejfájásom volt. De ez teljesen lényegtelen, mert olya dolgokat láttam, amit más egész életében soha.

Itt van mindjárt Magyarország legnagyobb bogara, a szarvasbogár. Össze-vissza mászkáltam a sűrű, sötét és mély erdőben, mindenfélére vadászva, és már épp kezdtem volna elszontyolodni, hogy éretlen kökényen és fél tucat gombán kívül mást nem sikerül lencsevégre kapni, amikor az égiek kegyesek lettek, és egyszer csak a lábam előtt termett egy szarvasbogár. Egy kicsit megpiszkáltam, hogy mozogjon, de természetesen nem bántottam, és a felvétel után beraktam az avarba, hogy menjen.

A nőstény szarvasbogarat a visszaúton találtam az út mentén. A sors furcsa fintora, hogy a szarvasbogár tor-szelvényt pár lépésnyire az első szarvasbogártól találtam az avarban.

Másnap a Balatonparton találtam egy félig megevett szarvasbogarat is. Előnye, hogy látszanak a szárnyai, amivel repül, viszont letört a csápjának a csúcsa, így nem látszik (de azért sejteni lehet), hogy valójában mekkora volt. Estefelé pedig megindult a rajzás, és egészen a sötétség beálltáig hatalmas szarvasbogarak keringtek a Balatonparti fák között. Lenyűgöző látvány, ahogy egy ekkora rovar repül. Sajnos a fényviszonyok miatt ezt nem sikerült filmre venni, de egyet elkaptam, és azt lefilmeztem a parton.



Az erdőben persze nem csak szarvasbogár van. Egy pár bogarat, szöcskét, tücsköt is találtam. Ezek közül a kedvencem az alábbi klip közepén látható tavaszi ganéjtúró, amelyik a mezőről skerázott az erdő felé.



Az erdőben vannak még növények is. Például kökény (recece), virágok, meg ilyesmi. És nem mellesleg csigák és gombák. És az erdő közepén elterülő rét se akármilyen látvány.



A Balatonparton sem unatkozik az ember fia. Mindig feltűnik valami érdekes. Például a növögető balatoni hattyúfiókák, halászcsónakban tollászkodó kacsa (ami igazi halász), pióca, béka, kis halivadékok és vízicsigák.



A mai utolsó videó nem a Balatonfelvidéken készült, hanem itthon, a tó mellett. Egy elhullott szitakötő. A filmen az érdekes nem csak ez, hanem hogy a természet hogyan gondoskodik minden teremtményéről. A hangyák egy negyed óra múlva ellepték a tetemet, és elkezdték elhordani. Így kerül minden egyes "pixel" vissza a természetbe.



Ezért menjetek kirándulni, vigyetek magatokkal kamerás mobilt, fényképezőt, videokamerát, és mindent, amit elbírtok a kezetekben, mert csuda érdekes dolgok zajlanak a vadonban. És amikor meleg van, viseljetek sapkát, mert nem jó érzás, ha az embernek egész nap fáj a feje.

Szólj hozzá

balaton tihany virág fióka csiga béka gomba hattyú alsóörs pióca szarvasbogár kökény felsőörs ganéjtúró