2008. jan 18.

Ezt ki küldte nekem?

írta: Mark yhennon
Ezt ki küldte nekem?

És főleg miért?


Nem tudom, ki vagy. Gondolom zöldfülű, de a netezésben professzor, aki lenézi, megveti a tudatlanokat. Mivel nem lehet még elegendő élettapasztalatod, nagyon magabiztosnak érzed magadat a saját kategóriádban. Majd úgy húsz év múlva, ha megéred, ne vedd zokon, ha téged is régimódinak tart az akkori ifjúság! Mindenesetre tiszteletlenségből, embertelenségből, pimaszságból jelesre vizsgáztál nálam, de gondolom másoknál is. Mérhetetlenül sok szabadidődet olyasmivel is elüthetnéd, ami emberré változni segítene, mielőtt tényleg csak lángokat okádni tudsz majd. Ja, hogy erre nincs igényed? Megértem azt is, de azért ne taposd el azokat, akik boldogabbak voltak az "őskorban"! Vagy téged nem ők pottyantottak erre a világra? Lehet, akkor te mégiscsak cybergyerek vagy! Csak így tovább, előbb-utóbb Terminátor leszel Süsüke!


Ha nem veszitek zokon, akkor itt válaszolnék a fentiekre. Az, hogy se köszönés, se bemutatkozás, se puszi se pá, már az önmagában elég nagy tahóságra vall. Lenézni és megvetni pedig soha nincs szándékomban senkit. Ennek egyik oka, hogy engem is megvetnek és lenéznek sokan, csak azért, mert más vagyok. Tudom, milyen az.

Hogy zöldfülű lennék? Ez nézőpont kérdése. Netezésben professzor? Szó nincs róla, inkább mondjuk azt, hogy az átlagos felhasználónál kicsit többet tudok róla, és nagyjából ismerem a működési elvét.

Nincs elég élettapasztalatom? Eldobnád az agyad, ha tudnád, miket tapasztaltam eddig. És igen, magabiztosan tapicskolok a körülöttem lévő világban, ahogy te is magabiztosan trappoltál a saját világodban anno. Vagy arra már nem emlékszel?

Az egyes generációk a saját koruk technológiáit használják, azt ismerik. Annak idején nagyanyáink furcsán néztek az új jövevényre, a Trabantra, ami az akkori ifjúságnak teljesen normális volt. Ez így volt a Világegyetem megalapításakor is, és így lesz, míg világ a világ.

Ha tudnám, hogy mivel érdemeltem ki ezeket a szavakat, még lehet, hogy igazat is adnék, de nagy általánosságban: nem vagyok tiszteletlen, csak a saját korosztályom nyelvezetén fejezem ki magam. Hogy embertelen lennék? Ezt azok, akik személyesen ismernek, jobban meg tudják ítélni. Pimasz? Mondjuk, hogy cinikus. De Isten neki: pimasz vagyok. Nem lehet mindenki egyforma.

Másoknál is? Kiknél? Kérem, hogy most jelezzék, és ne névtelen e-mailekkel bombázzanak.

A mérhetetlenül sok szabadidőről csak annyit: mindenkinek arra van, amire szakít.

Emberré változni nem akarok. Elf akarok lenni, nagy hegyes fülekkel. És nem okádok lángokat, azt csak a sárkányok teszik. Meg néha a wyvernek.

Nem tudom, mire nincs igényem.

Én is boldogabb voltam az őskorban. Akkor voltam kölyökgólya, és eddigi életem legboldogabb, leggondtalanabb időszaka volt. (Már ha ugyanarról beszélünk.) Hogy ki pottyantott a világra, azt csak az tudja, aki pottyantott, meg aki elvágta a köldökzsinórt. A többi csak mendemonda.

Nem vagyok cybergyerek. Cyberpatkány vagyok. De már mondtam, hogy hegyesfülű akarok lenni, ha nagy leszek.

Terminátor se akarok lenni. És nem vagyok Süsüke sem. Ezért már becsületsértési pert kéne indítanom ellened!

Aláírás persze nincs, így én sem írom alá.

Szólj hozzá

levél e-mail