Dubai: a világ legkorszerűbb metrója
Fotó: Pravda.ru
Szeptember 9-én Dubaiban megnyitották az első, 52 km hosszú, "Red Line" névre hallgató metróvonalat. A vonatok egyedülálló ellenőrzési rendszerrel vannak felszerelve, és teljesen automatizáltak. - írja a Newsru.com.
Ez a vasútvonal köti össze ezt a területet és a Jebel Ali Rasid-ot, írja az AmeInfo.com. Az teljes útvonal 29 megállóból áll, de a megnyitás napján 10 üzemelt csak. A többit 2010. februárjáig befejezik. A metró érinti Burj Dubai-t, Dubai International Financial Center-t, az Emirates Towers-t, World Trade Center-t és a Dubai Nemzetközi Repülőtér 3-as terminálját.
Kép: AmeInfo.com
A dubai metró a legmodernebb vasúti rendszert használja, teljesen automatikus; az első a maga nemében a Közel-Keleten. Az állomások kialakítása tökéletesen ötvözi a hagyományokat, a dubai örökséget és a modern irányzatot.
A metró megfelel minden nemzetközi biztonsági előírásnak. A szerelvények, amelyek kapacitása 643 utas, öt részből áll: egy "arany kocsi" és négy "ezüst kocsi", minden egyes szerelvény 18 méter hosszú.
Az "arany kocsik" valódi bőr üléssel vannak felszerelve, képesek arra, hogy a legmagasabb szintű fényűzést biztosítsák utazás közben is. Az utasok könnyebb tájékozódását a metrókocsikban elhelyezett audiovizuális rendszer segíti. Minden kocsiban van külön kialakított hely a gyermekek, a nők és a fogyatékkal élők részére. Az állomásokat is a legmagasabb szintű komfort jellemzi. Az állomások teljesen légkondicionáltak, ahogy a metrókocsik is.
A hatóságok arra számítanak, hogy az egyedülálló közlekedési rendszerének köszönhetően Dubai turisták tömegeit vonzza majd, és megkönnyíti a turizmus fejlődését az Egyesült Arab Emirátusokban (UAE). Azonban a turisztikai ágazat szakértői szerint kétséges, hogy egy szuper-modern metró válhat a fő attrakcióvá, ami már önmagában is vonzza a turistákat.
"Persze, amikor az emberek megosztják tapasztalataikat Szingapúrról, mindig beszélünk a földalattiról, amelyben tisztaság és hűtött levegő van - állítja John Podaras, a TRI Hospitality társaság az igazgató-helyettese. - Ugyanígy a Dubai Metro lesz a beszédtéma." Podaras szerint azonban kétséges, hogy valaki tudatosan úgy dönt, hogy a Dubai Metro-t nézi meg, nem pedig az egyiptomi Sharm el-Sheikh-et. A szakértők azonban úgy vélik, hogy a turisztikai ágazat most is az egyik fő kedvezményezettje a fejlesztéseknek. A látogatók képesek lesznek könnyen, gyorsan eljutni szállodáikba.
"A vendégek élvezhetik az utazást összetűzések nélkül, és elkerülhetik a forgalmi dugókat" - mondta a Suitehotel & Ibis szálloda igazgatója. A szakértők számítanak az üzleti turizmus fellendülésére is, amelynek feltétele az infrastruktúra kiépítettsége. Elmondása szerint Dubai már régóta vonzó hely a turisták számára. És az egyetlen megoldatlan kérdés továbbra is az utazás."
A ramadán hónapban a metró reggel 6-tól éjfélig üzemel egész héten, kivéve pénteken, amikor délután 2-től éjfélig járnak a vonatok. Ramadán után a metró rendes munkaidő szerint üzemel 6-tól 23 óráig.
Dubai állomás - a zászlóshajó projekt az önkormányzati utak és közlekedési beruházásokban 15,5 milliárd dirhamba (4,4 milliárd dollár) került. Az ambiciózus projekt 75%-kal drágább, mint az előre kiszámított érték. A tervek szerint június 2010 kezdődik a második, "zöld vonal" metró, ami Dubai üzleti központjában fog közlekedni.
A metró tarifája viszonylag alacsony, 5,8 dirham (alig több, mint 1 dollár). Tisztviselők arra számítanak, hogy metró óránként 27 ezer utast, évente pedig 355 millió embert fog szállítani. Ez a metróvonal tehermentesíti a már amúgy is túlterhelt közúti hálózatot az Emirátusokban. A közúti torlódások évente több, mint 1 millió dollár kiesést okozna az országnak.
Kép: GulfNews.com
Forrás: http://travel.newsru.com/article/08Sep2009/metrodubai
Fordította: Mark'yhennon
2009. szeptember 14.
Minden jog fenntartva!