2006. már 05.

Vegyünk egy gépet…

írta: Mark yhennon
Vegyünk egy gépet…

Egyik ismerősöm (kb. egy hónapja) megkért, hogy ajánljak neki egy számítógépet a régi helyett. Kicsit meglepődött, hogy azonnal egy asztali PC-t ajánlottam Windows rendszerrel. Hogy szóba se került a Mac, vagy a Linux. – Rendben, mondtam, lássuk, mire van szükséged.

 

Egyik ismerősöm (kb. egy hónapja) megkért, hogy ajánljak neki egy számítógépet a régi helyett. Kicsit meglepődött, hogy azonnal egy asztali PC-t ajánlottam Windows rendszerrel. Hogy szóba se került a Mac, vagy a Linux. – Rendben, mondtam, lássuk, mire van szükséged.

 

E-mail, internet, beszélgetés másokkal, irodai programok, főleg szövegszerkesztés, táblázatok, ilyesmi – mondta. Ezt bármelyik gép képes megcsinálni, nem nagy szám. Ha ez minden vágyad, vegyél egy Mac laptopot.

 

De laptop nem jó, mert a feleségem, meg a lányaim is használni akarják majd. Ha már ennyit ráköltök, akkor legyen otthoni gép. – Nem gond, egy asztali Mac erre is képes.

 

És az mennyibe kerül? – Amire neked van szükséged: a Mac Mini 138990 Ft, de ez monitor nélkül, és nincs beépített bluetooth támogatás. Egy iMac G5-ös 410010 Ft.

 

Te normális vagy? – kérdezte, és igen megszeppenten néztem rá. - Miért? Te mondtad, hogy a Mac szóba se került, és igazad volt. Jól keresel, megteheted.

 

Na igen, de az majdnem fél milla! És hol vannak róla még a szoftverek? – Tudomásom szerint az Mac-hez alapból adják az OS X-et, vagy ilyesmit.

 

De az csak a rendszer, semmi más nincs rajta. – Ez igaz, de viszont szép.

 

Ennyi pénzért az a minimum, hogy szép. Na jó, felejtsük el. Nézzünk inkább egy asztali gépet. – Rendben. Kb. 180000-ért összerakok neked egy számítógépet, a Windows 25000, egy Office Basic 45000, a többi ingyenes vagy olcsó programokkal megoldható.

 

És ha Linux lenne rajta? Az olcsóbb, nem? – Nem feltétlenül. A SuSE Linux dobozos változata is 25000 Ft-ba kerül, igaz, hogy abban már benne vannak a programok.

 

Játszani lehet rajta? Mert a gyerekeknek az kell. – Vannak játékok Linuxra…

 

Mint például? Megvettem a Warcraftot, meg a Need for Speedet, meg néhány más játékot. Az menni fog rajta? – Hát… nem hinném. De a Warcraft megy Mac-en (nekem is megvan).

 

Oké. Csinálj, amit akarsz. Vedd meg a gépet, állítsd be, üzemeljen, mondd meg mennyibe került, és kifizetem neked. Most el kell utaznom, holnap jövök csak vissza. Meg lesz addig? – Persze.

 

Elutazott, összerakattam neki a gépet egy üzletben, ahová én is járok. Mire visszajött, már üzemkészen állt a gép, minden frissítéssel, javítással, biztonsági, irodai, víruskereső, tűzfal, képnézegető, és egyéb programokkal. És persze a gyerekek már 120-szal száguldottak Chicago (vagy tudomisén melyik város) utcáin saját, korlátozott felhasználói fiókjukban (mert ahhoz még kicsik, hogy mindent szabadjon nekik).

 

Ismerősöm azelőtt sosem használt termék-támogatási oldalakat, de mióta megmutattam neki a Microsoft támogatási oldalait, azóta nem hív fel minden félórában, ha valamit nem tud hirtelen. A legtöbb kérdésére választ talál a Microsoft oldalain. Néha megkérdezi, hogy nem lett volna jobb egy Mac? A válaszom erre mindig az, hogy a gépet három hónapig bármikor visszaviheti, még el tudják adni árában, és akkor vehet egy Mac-et fél millióért. Olyankor azt szokta mondani, hogy „de már olyan jól belaktam, akkor kezdhetném elölről az egészet… most kézre áll az egész”.

Szólj hozzá

mac windows linux