2006. sze 10.

Semmit nem ér az ellenőrzés

írta: Mark yhennon
Semmit nem ér az ellenőrzés

18 baleset, 23 halott.

 

A hétvégén 18 közúti balesetben összesen 23-an vesztették életüket, többen, mint az elmúlt két hétvégén összesen - tudatta az MTI-vel az Országos Rendőr-főkapitányság a hétvégi fokozott közúti ellenőrzések vasárnapi 16 órás adatai alapján. - írja az Index.

 

Több kérdésem van.

Miért jelentik be, hogy hol lesz ellenőrzés? Ugyanis az ellenőrzött szakaszokon egy halálos kimenetelű baleset se történt.

Csak akkor vezetnek az autósok normálisan, ha van okuk félni a rendőrségtől? Tényleg nincs az autósokban semmi felelősségérzet?

Miért nem tiltják be azokat a reklámokat, amelyekben biztonságosnak neveznek egy autót? Az autó veszélyes üzem. Benne van a KRESZ-ben is! Vagy ezt újabban már nem kell megtanulni? Bezzeg a cigisdobozon rajta van, hogy halált okozhat. Az autó is. Azzal a különbséggel, hogy az nem csak okozHAT, hanem OKOZ; minden nap.

Miért nem készítenek egy riportot egy halálos közúti balesetet okozó vezetővel (továbbiakban röviden: gyilkos)? De ne olyat, ahol mártírként szerepel, hanem ahol az igazat mondatják el vele. Ahol elmondhatná: igen, hülye voltam. Felelőtlen, és most megyek a börtönbe, 10 évre.

És hogy arendőrök se maradjanak ki, bár már az elején kérdeztem, hogy minek jelentik be az ellenőrzéseket: miért elnézőek a gyorshajtókkal szemben? Egy rendőr ismerősöm mesélte, hogy a nyári turistaszezon alatt német és holland rendőrök jöttek segíteni. Amikor egy-egy autós 40 helyett 50-nel hajtott végig Siófokon, megkérdezték a magyar rendőröktől, hogy a 40-es tábla minek van kint? - 10%-ot még elnézünk. - mondták a magyar rendőrök. Ekkor a németek/hollandok visszakérdeztek, hogy most akkor 40 vagy 50 a megengedett sebesség? Mert Németországban/Hollandiában a 40 az 40, és ha valaki akár csak 1 km/h-val túllépi a sebességet, akkor is ugyanolyan büntetést kap, mintha 200-zal száguldozott volna.

 

Az autósokhoz még: felteszek három, véletlenszerűen kiválasztott kérdést a KRESZ tankönyvből, és van egy ezresen rá, hogy nincs olyan autós, aki mind a háromra jó választ tud adni. Egy ismerősöm, aki már 20 éve vezet őszintén bevallotta, ha most vizsgáznia kéne, tuti megbukna.

Biztos vagyok benne, hogy ez minden autósra, de legalább a 99%-ukra igaz. Be kellene vezetni, hogy a kötelező orvosi vizsgálat alkalmával "különbözeti KRESZ-vizsgát" is kelljen tenni.

 

A fővárosi közlekedésről inkább nem írok semmit. Ami ott megy, az kupleráj, mintha az ország autós söpredéke járna csak ott.

 

Azért olvasd el ezt is.

Szólj hozzá

autó baleset haláleset